Μετά την ιδιαίτερη επιτυχία που είχαν τα βιωματικά workshops για γονείς και παιδιά στον Ευριπίδη Κηφισιάς και στο Κολέγιο Αθηνών, θα επαναληφθεί το Σάββατο 5 Μαΐου ώρα 12:00, στο Public Συντάγματος. Σας περιμένω μικρούς και μεγάλους για να ανακαλύψετε την αξία του mindfulness!


Είσοδος ελεύθερη. Περιορισμένος αριθμός θέσεων. Για πληροφορίες δείτε εδώ
Δηλώσεις συμμετοχής εδώ

 Στο άρθρο που ακολουθεί μπορείτε να βρείτε ενδιαφέρουσες και χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με την ανατροφή των παιδιών και τα οφέλη του mindfulness τόσο στους ενήλικες όσο και στα παιδιά.

Η ανατροφή των παιδιών είναι η σημαντικότερη επένδυση που αναλαμβάνει ο άνθρωπος να φέρει εις πέρας, ιδιαίτερα όταν αυτή έχει ως βασικό στόχο την ψυχική και πνευματική ισορροπία τόσο των παιδιών του όσο και του ίδιου.

Τι όμως εννοούμε με τον όρο mindful parenting; Σύμμφωνα με τον ορισμό από τον Jon Kabat-Zinn, σημαίνει ότι ο γονιός μπορεί να αποσυνδέεται από την έκβαση των γεγονότων και να αποκτά περισσότερη επίγνωση όσων ξεδιπλώνονται στη ζωή τους και τη ζωή των παιδιών τους. Είναι η έμφαση στη στιγμή, στην ανοιχτόκαρδη προσέγγιση και την ανιδιοτελή φροντίδα χωρίς αυτή να χαρακτηρίζεται από επικριτικότητα. Να παρατηρούμε τα παιδιά όπως είναι και όχι όπως επιθυμούμε να είναι. Όπως εξαιρετικά έχει επισημανθεί στο Clinical Child and Family Psychology Review, το mindful parenting είναι πολύ περισσότερο από απλά δεξιότητες.

Όσο οι γονείς θα υιοθετούν μια προσέγγιση με βάση την επίγνωση στην ανατροφή των παιδιών τους και θα συμμετέχουν τακτικά σε πρακτικές γονικής μέριμνας τόσο θα μπορούν να πραγματώσουν μια θεμελιώδη αλλαγή στην ικανότητά τους να είναι ουσιαστικά παρόντες στη διαρκώς αυξανόμενη και μεταβαλλόμενη φύση του παιδιού τους και στη μεταξύ τους σχέση. Με αυτό τον τρόπο, οι γονείς θα μπορούν να απελευθερωθούν από οποιαδήποτε εγωιστικά, και συνήθη κίνητρα που μπορεί να τους αποσυντονίσουν κατά τις γονικές πρακτικές τους και να επικεντρωθούν σε μια ουσιαστικότερη και αληθινή σχέση με τα παιδιά τους η οποία θα στηρίζεται στον αλληλοσεβασμό και κυρίως στην άμεση αντίδραση της εκάστοτε στιγμής.

Mindful Parenting – Η περίπτωση του άγχους αποχωρισμού

Τα μικρά παιδιά κατά τη πρώτη διάρκεια της ζωής τους βιώνουν έντονες συναισθηματικές μεταπτώσεις οι οποίες εκδηλώνονται με θυμό, νεύρα, κλάματα, ανησυχία και άρνηση απομάκρυνσης από το γονιό του βιώνοντας το λεγόμενο άγχος αποχωρισμού.

Μέχρι να σταθεροποιηθεί η ευάλωτη συναισθηματική του κατάσταση και να ανακτήσει σταδιακά την αυτοπεποίθηση του. Ενσωματώνοντας κάποιες πρακτικές γιόγκα και διαλογισμού στη ζωή των παιδιών τους και τη δική τους, οι γονείς “εκπαιδεύουν” το παιδί ώστε να βιώσει πιο ομαλά το άγχος του αποχωρισμού και να μεταβεί σε μια πιο ήρεμη συναισθηματική κατάσταση με σύμμαχους την ψυχραιμία και την κατανόηση.

Με ποιόν τρόπο μπορούν οι πρακτικές διαλογισμού και γιόγκα να εξυπηρετήσoυν ώστε τα παιδιά να βρουν την ηρεμία τους και να αποκτήσουν περισσότερη αυτοπεποίθηση;

Ενδεικτικά:

Στάσεις γιόγκα και αναπνοές για το άγχος αποχωρισμού

1. Στάση δέντρου
Με αυτή τη στάση βοηθάμε το παιδί να αποκτήσει εμπιστοσύνη και ισορροπία για να αντιμετωπίσει στιγμές άγχους. Η ικανότητα του να προσπαθήσει να παραμείνει ακίνητο και να βρει ένα σημείο για να συγκεντρωθεί μπορεί να αποτελέσει το εργαλείο του για να βρίσκει την ηρεμία του σε στιγμές που θα νιώσει αστάθεια και σύγχυση. Η στάση μοιάζει να προσφέρει δύναμη στο σώμα και στο πνεύμα η οποία θα επανέρχεται ως υπενθύμιση στην καθημερινότητά τους για να αντιμετωπίσουν με επιτυχία τις όποιες καταστάσεις αμηχανίας.

2. Στάση σκύλου
Το άγχος μπορεί να φαίνεται ποικιλοτρόπως στο σώμα, κυρίως σε ένα παιδί. Συχνά εκδηλώνεται με κοφτή ανάσα, ή πεταλούδες στο στομάχι και ο φόβος ή το άγχος μπορεί να καταβάλλει το μυαλό, διαταράσσοντας την αίσθηση της σταθερότητας. Τοποθετώντας τα παιδιά στη στάση του σκύλου βοηθάει στο να αλλάξουν την προοπτική τους και τον τρόπο που το σώμα τους αισθάνεται και λειτουργεί. Εκτός από
διασκεδαστική, η στάση αυτή σημαίνει “γείωση” παρέχοντας την αίσθηση της σταθερότητας. Φέρνοντας το κεφάλι πιο χαμηλά από τα γόνατα, αλλάζει η ροή του αίματος και του οξυγόνου βελτιώνοντας τη λειτουργία του, καθώς συχνά διακόπτεται από το άγχος. Μια υπέροχη πρακτκή για να εξασκηθούν βαθιές, αργές αναπνοές που ηρεμούν το νευρικό σύστημα.

3. Κοιλιακή αναπνοή
Εξασκώντας απλές ασκήσεις αναπνοής στην οικογένεια, τα παιδιά μαθαίνουν πώς να το επανακτήσουν στις περιπτώσεις που εκδηλώνουν άγχος. Όχι μόνο τους βοηθάει να ηρεμήσουν φυσιολογικά και ηρεμεί το νευρικό τους σύστημα αλλά τους δίνει τη δυνατότητα να συγκεντρωθούν και να το προσπεράσουν. Μαθαίνουν πώς να επανακτούν από μόνα τους τον έλεγχο με ηρεμία.

Πηγή: yogajournal.com
Αναρτήθηκε από την Swami Nirvikalpa (Όλγα Αλεξίου).

Mindfulness for parents and kids