Eat & Live like a Yogi (Part 2)

Κατά την περίοδο της άνοιξης εκτός από την ανάγκη μας να επαναφέρουμε την καλή μας διάθεση παρατηρούμε ότι και το σώμα μας επιθυμεί να αποτινάξει την βαριά ενέργεια του χειμώνα. Με τον ερχομό της άνοιξης, η ανάγκη να φροντίσουμε τον καθαρισμό του οργανισμού μας αναδύεται από μέσα μας αυθόρμητα, όπως η ανάγκη να καθαρίσουμε και να φρεσκάρουμε το σπίτι μας.

Σε συνέχεια μιας σειράς χρήσιμων πρακτικών τις οποίες πρότεινα για εσάς στο προηγούμενο άρθρο, σας προτρέπω να εντάξετε στην καθημερινότητα σας συνήθειες που αφορούν τόσο στη σωστή διατροφή όσο και στον τρόπο ζωής/ yogic lifestyle προκειμένου να δείτε στην πράξη τα αποτελέσματα που επιθυμείτε. Ανακαλύψτε πώς να τρώτε και να ζείτε σαν ένας yogi και συντονιστείτε στον υπέροχο ρυθμό της άνοιξης!

Ανοιξιάτικες τροφές και ροφήματα σύμφωνα με την Αγιουρβέδα 

Η ανοιξιάτικη δίαιτα επιτάσσει πιο πικρές, πικάντικες και στυφές γεύσεις, οι οποίες διανοίγουν στο σώμα τα κανάλια της απέκκρισης. Για να απομακρύνετε τη βλέννα και την υγρασία από το σώμα, αποφύγετε τις γλυκές και αλμυρές γεύσεις, καθώς προκαλούν κατακράτηση υγρών. Προτιμήστε τα ζεστά και ελαφρά μαγειρεμένα γεύματα.

• Δημητριακά: κεχρί, κινόα, κριθάρι, φαγόπυρο, βρώμη και καστανό ρύζι.

• Λαχανικά: αρακά, φασολάκια, σπαράγγια, πιπεριές, λαχανάκια βρυξελλών, λάχανο, καρότα, κουνουπίδι, σέλερυ, καλαμπόκι, μπρόκολο, λαχανίδες, σκόρδο, μανιτάρια, κρεμμύδια, ραπανάκια, σπανάκι, χόρτα, αγκινάρες, ρόκα.

• Φρούτα: κεράσια, μούρα, μήλα, αχλάδια, πορτοκάλια, αποξηραμένα φρούτα.

• Μπαχαρικά: μαϊντανό, κόλιανδρο, μαύρο πιπέρι, καγιέν, σινάπι, κιτρινόριζα (η χρήση μπαχαρικών θα σας βοηθήσει επιπλέον να μειώσετε την πρόσληψη αλατιού).

• Πρωτεΐνες: όσπρια (φασόλια, φάβα, φακές, ρεβίθια κ.α), κολοκύθα, ηλιόσπορο, λευκό άπαχο κρέας (κοτόπουλο, γαλοπούλα), φρέσκο ψάρι και αυγά (βρασμένα ή ποσέ).

• Λιπαρά: περιορίστε γενικά την πρόσληψη λιπαρών και προτιμήστε τα φυτικά λάδια (ελαιόλαδο, ηλιέλαιο, καλαμποκέλαιο, σησαμέλαιο).

• Γαλακτοκομικά προϊόντα: αν μπορείτε, παραλείψτε τα εντελώς.

• Γλυκά, γλυκαντικά: με εξαίρεση το μέλι, αν μπορείτε, παραλείψτε τα εντελώς.

• Τσάι από μείγμα βοτάνων: κάρδαμο, πικραλίδα, κανέλα, γαϊδουράγκαθο, ταραξάκο, τζίντζερ, ιβίσκο, ξύσμα πορτοκαλιού.
• Γενικά αποφύγετε τις επεξεργασμένες τροφές, τη ζάχαρη και την καφεΐνη.

Συνήθειες τρόπου ζωής: Συντονιστείτε στον ρυθμό της άνοιξης.

• Καλό θα ήταν να ξυπνάτε κατά τις 7:00, ώστε να ξεκινάτε τη μέρα σας την ίδια περίπου ώρα με την ανατολή του ήλιου. Όταν ξυπνάμε αργά ενεργοποιείται η ενέργεια kapha (αδράνεια) και ο οργανισμός μας αποσταθεροποιείται.

• Κάντε βαθιά απολέπιση της επιδερμίδας σας, για να αισθανθείτε ανανέωση και να ενεργοποιήσετε το λεμφικό σας σύστημα.

• Χρησιμοποιήστε το κανατάκι νέτι για να πλύνετε τα ιγμόρεια και να αποτρέψετε κρυώματα και αλλεργίες (δείτε προηγούμενο άρθρο μας Do Yoga, Get well).

• Ειδικά αυτή την εποχή του χρόνου, κάντε yoga το πρωί! Είναι ο καλύτερος τρόπος για να ξεκινήσετε την ημέρα σας!

Η γιογκική μας πρακτική αυτή τη διάρκεια του χρόνου ενδείκνυται να είναι τονωτική και αναζωογονητική, συμβάλλοντας έτσι στην κυκλοφορία του αίματος, την κινητικότητα της λέμφου, την ενεργοποίηση της πέψης και την υποβοήθηση της αποτοξίνωσης του οργανισμού μας.

Εκτός από το πρόγραμμα πρακτικών που προτάθηκαν από μένα για εσάς, στο πρώτο μέρος αυτού του άρθρου (part 1), προτείνονται επίσης:

1. Χαιρετισμός στον Ήλιο. Βοηθά στην ενεργοποίηση της πράνα και της εσωτερικής μας θερμότητας.

2. Στάσεις αποβολής του αέρα, κυρίως από βαθύ κάθισμα. Βοηθούν στην ενεργοποίηση του παχέος εντέρου, υποβοηθώντας την αποτοξίνωση.

3. Οπίσθιες κάμψεις κορμού. Ανοίγουν την καρδιά και μας γεμίζουν ενέργεια και ανανέωση. Δοκιμάστε τη γέφυρα, τον τροχό και την καμήλα.

4. Δυναμικές πρόσθιες κάμψεις κορμού. Τονώνουν τα νεφρά και την ουροδόχο κύστη, τα οποία ρυθμίζουν τη ροή του νερού, αλλά και του συναισθήματος στο σώμα.

5. Στροφές του σώματος. Αποτοξινώνουν τα όργανα και ενδυναμώνουν την εσωτερική φωτιά.

Σας εύχομαι καλή ανανέωση!

Πηγή: http://life.gaiam.com/

Αναρτήθηκε από την Swami Nirvikalpa (Όλγα Αλεξίου).

Spring Yogic Lifestyle