Γιόγκα για παιδιά και εφήβους

Γράφει η
Γιόγκα για παιδιά και εφήβους

Ασκήσεις σε ζευγάρια

Οι ασκήσεις για ζευγάρια βοηθούν τα παιδιά να πετύχουν μεγαλύτερη κίνηση από ότι μπορεί να κάνει κανείς μόνος του. Βελτιώνουν την επικοινωνία, την εμπιστοσύνη και το σεβασμό μεταξύ τους. Τα παιδιά μπορούν να ζητήσουν στο ζευγάρι τους, για παράδειγμα: 'να στρίψει περισσότερο' ή 'να μην τραβάει τόσο πολύ'. Έτσι μαθαίνουν να ζητάνε αυτό που χρειάζονται αλλά και να σέβονται τα όρια του άλλου.

Άσκηση 1: Φλαμίνγκο

Ελάτε στην όρθια στάση, με γυμνά πέλματα, με τα πόδια ενωμένα και προσηλώστε το βλέμμα σας σε ένα σταθερό σημείο στο ύψος των ματιών. Λυγίστε το δεξί γόνατο και πιάστε τον αστράγαλο με το δεξί σας χέρι πίσω από το σώμα. Διατηρήστε την ισορροπία σας. Σηκώστε αργά και τεντώστε το δεξί σας πόδι προς τα πίσω όσο πιο ψηλά γίνεται. Τεντώστε πάνω και μπροστά το αριστερό χέρι και προσηλώστε τώρα το βλέμμα στα δάκτυλα του αριστερού χεριού. Διατηρήστε αυτή τη στάση για όσο περισσότερο μπορείτε. Αναπνέετε κανονικά σε όλη τη διάρκεια. Κατεβάστε το αριστερό χέρι στο πλάι του σώματος. Κατεβάστε το δεξί πέλμα στο πάτωμα και ενώστε τα πόδια σας. Χαλαρώστε για λίγο το σώμα σας και επαναλάβετε με το άλλο πόδι και χέρι.

ask1 ®Περιοδικό Αρμονία

Αν αυτή την άσκηση την κάνετε σε μικρές ομάδες μπορείτε να ενώσετε τις παλάμες των σηκωμένων χεριών και έτσι να βοηθήσετε ο ένας τον άλλο στην ισορροπία.

Οφέλη

Το Φλαμίνγκο είναι ασάνα ισορροπίας. Ισορροπεί το νευρικό σύστημα, αναπτύσσει τον έλεγχο του σώματος και τη νοητική συγκέντρωση. Δυναμώνει και τονώνει τους μύες των ποδιών. Τα δυνατά και ευλύγιστα πόδια δίνουν αίσθημα ελαφράδας στο σώμα.

Άσκηση 2: Στροφή με ανοικτά πόδια

Τα δύο παιδιά κάθονται αντικριστά με τα πόδια τεντωμένα μπροστά και ανοικτά. Το παιδί με το μικρότερο άνοιγμα ποδιών πιέζει με τα πέλματα του τα γόνατα (ή τους αστραγάλους) του παιδιού με το μεγαλύτερο άνοιγμα. Με το αριστερό χέρι πιάνουν το αριστερό χέρι του ζευγαριού τους. Σηκώνουν και οι δύο το δεξιό χέρι πάνω από το κεφάλι τους και κάμπτουν αριστερά. Τεντώνουν όσο καλύτερα μπορούν την δεξιά πλευρά του σώματος κρατώντας τους γλουτούς στο πάτωμα. Χαμογελούν ο ένας στον άλλον και παίρνουν βαθιές αναπνοές μένοντας για λίγο σε αυτή τη στάση. Επαναλαμβάνουν από την άλλη πλευρά.

ask2 ®Περιοδικό Αρμονία

Συνοπτικά τα οφέλη της Γιόγκα για παιδιά και εφήβους:

Αναπτύσσει δυνατό, ευλύγιστο και υγιές σώμα.

Καλλιεργεί την δημιουργικότητα και την φαντασία τους.

Βοηθάει να αξιοποιήσουν καλύτερα τις νοητικές τους δυνατότητες.

Αυξάνει την ικανότητα της συγκέντρωσης και της μνήμης.

Ηρεμεί τον νου και έτσι βρίσκουν δημιουργική διέξοδο στα άγχη και τους φόβους τους.

Καλλιεργεί την αυτοεκτίμηση και τον σεβασμό για τον εαυτό τους και για τους άλλους.

Συμβάλλει στην ανάπτυξη συναισθηματικής ευφυΐας.

Τα βοηθάει να χειρίζονται καλύτερα τις δύσκολες καταστάσεις.

Πάνω από όλα τα ψυχαγωγεί.

Άσκηση 3: Στροφή από στάση σταυροπόδι.

Τα δύο παιδιά κάθονται αντικριστά σε στάση σταυροπόδι με ενωμένα τα γόνατα. Φέρνουν το αριστερό τους χέρι πίσω από την πλάτη με λυγισμένο τον αγκώνα και τεντώνουν το δεξί τους χέρι για να πιάσουν το αριστερό χέρι του άλλου. Εισπνέοντας ισιώνουν καλά την πλάτη τους. Εκπνέοντας στρίβουν προς τα αριστερά τους και κοιτάζουν πάνω από τον αριστερό τους ώμο. Επαναλαμβάνουν αυτή τη διαδικασία πέντε φορές. Κάνουν το ίδιο από την άλλη πλευρά αλλάζοντας χέρια.

Οφέλη για τις ασκήσεις 2 και 3

Οι στροφές κάνουν ευλύγιστη την σπονδυλική στήλη και τονώνουν τα σπονδυλικά νεύρα. Ασκούν τους μύες στο κάτω μέρος της πλάτης και τους κοιλιακούς μύες. Τονώνουν τα όργανα της κοιλιάς.

ask3 ®Περιοδικό Αρμονία

Άσκηση 4: Άνοιγμα στήθους

Στάδιο 1: «Μαζί είμαστε πρόθυμοι να πάρουμε ένα ρίσκο». Σταθείτε στην όρθια στάση, ο ένας πίσω από τον άλλον.

Στάδιο 2: Ο ένας κρατά γερά τους καρπούς του άλλου ώστε να μπορεί να αφεθεί προς τα εμπρός με ασφάλεια.

Στάδιο 3: «Καλλιεργούμε την εμπιστοσύνη». Αφήστε το ζευγάρι σας να γείρει μπροστά.

Στάδιο 4: «Ανοίγουμε την καρδιά μας». Κρατάμε γερά το ζευγάρι μας καθώς τεντώνεται και αφήνεται μπροστά ανοίγοντας το στήθος πλήρως.

Αν είστε αυτός που κρατάει, φέρτε το ένα πόδι μπροστά, ελαφρώς λυγισμένο.

Αν είστε αυτός που αφήνεται, φέρτε τους αγκώνες σας κοντά ώστε να ανοίξουν καλύτερα οι ώμοι και το στήθος σας.

ask4 ®Περιοδικό Αρμονία

Info

Πηγές:

(Αυτό το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά στο περιοδικό ΑΡΜΟΝΙΑ Τεύχος 89 Οκτώβριος 2007.)

Σχετικά Άρθρα

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: