Λιτότητα (Tapas), το τρίτο Νιγιάμα της Ράτζα Γιόγκα του Πατάντζαλι

Γράφει η
Λιτότητα (Tapas), το τρίτο Νιγιάμα της Ράτζα Γιόγκα του Πατάντζαλι

Tο Tapas, το τρίτο Νιγιάμα της Ράτζα Γιόγκα του Πατάντζαλι αφορά την "αυτοπειθαρχία", τη "σωστή προσπάθεια", τη "λιτότητα", την "εσωτερική φωτιά".


Αναφέρεται στην εσωτερική θερμότητα που δημιουργείται με την αυτοπειθαρχία, τον ενθουσιασμό και την προθυμία να κάνουμε την προσπάθεια και τη διακαή επιθυμία για εξέλιξη και μάθηση. Πρόκειται για την εστίαση της ενέργειάς μας και τη δράση με αποφασιστικότητα, την οικοδόμηση δυνατής θέλησης και αυτοπεποίθησης. Σύμφωνα με τον Patanjali, τα τάπας "καίνε τις σωματικές και τις νοητικές-συναισθηματικές τοξίνες" και φέρνουν κυριαρχία στο σώμα, στο νου, στις αισθήσεις και στις πράξεις μας.

Η προσπάθεια που καταβάλλουμε όταν εξασκούμαστε στα τάπας κατευθύνεται στην καλλιέργεια υγιεινών συνηθειών και στην εξάλειψη των βλαπτικών. Μπορούμε να τα εφαρμόσουμε σε οτιδήποτε θέλουμε να δούμε να συμβαίνει στη ζωή μας: να μάθουμε μια τέχνη, να αλλάξουμε τη διατροφή μας, να καλλιεργήσουμε τη στάση της καλοσύνης, της ικανοποίησης, της μη βλαπτικότητας ή να  αναπτύξουμε συναισθηματική διαχείριση. Όταν χρησιμοποιούμε τη θέλησή μας για να ξεπεράσουμε τα όρια που πιστεύει ο νους μας ότι έχουμε, απελευθερωνόμαστε από τις υποσυνείδητες εντυπώσεις που μας περιορίζουν και μας προκαλούν πόνο.

Η αυτοπειθαρχία είναι επίσης λιτότητα, είναι απλότητα. Είναι να ζεις μια απλή ζωή, χωρίς γκρίνια και χωρίς προσκόλληση. Όσο πιο απλή είναι η ζωή σου τόσο πιο ευτυχισμένος μπορείς να είσαι. Είναι στην πραγματικότητα ένας δρόμος προς την ευτυχία και την πραγματική ελευθερία.

Πως να ασκηθείτε στις αυτοπειθαρχίες (tapas).

Εφαρμόζω τις αυτοπειθαρχίες από το ξεκίνημα μου στο μονοπάτι της γιόγκα και του διαλογισμού καθώς και στη διδασκαλία μου, με εκπληκτικά αποτελέσματα τόσο σε προσωπικό επίπεδο όσο και στους μαθητές μου που τα εφαρμόζουν! Πραγματικά ο ασκούμενος μπορεί να κατακτήσει πολλά επιτεύγματα στο σώμα και στο νου αρκεί να μην τα προσεγγίζει ψυχαναγκαστικά και πιεστικά. Με μεγάλη μου χαρά μπορώ να σας βοηθήσω σε αυτή την προσπάθεια σας.

Ο δάσκαλός μου Swami Satyananda παροτρύνει: "Βάδιζε αργά και σταθερά". Το κλειδί εδώ είναι η τακτικότητα και να μην εγκαταλείπεις την προσπάθεια.

  • ︎Ξεκινάμε ορίζοντας την πρόθεση μας για την συγκεκριμένη αυτοπειθαρχία, για παράδειγμα: "Επιλέγω τη αυτοπειθαρχία χχχ για να αναπτύξω νοητική διαχείριση".
  • ︎Επιλέγουμε μια αυτοπειθαρχία με βαθμό δυσκολίας 1, σε μια κλίμακα από το 1 έως το 4, για κάτι που θέλουμε να ενισχύσουμε αυτή την περίοδο της ζωής μας σε κάποιο από τους τομείς: σώμα/ νου/ συνήθεια/ διατροφή/ τρόπο ζωής/ άλλο. Ορίζουμε μια συγκεκριμένη ημέρα και ώρα που θα το εφαρμόζουμε ειδάλλως ο εγκέφαλος δεν το καταγράφει. Ο κατάλογος είναι ατελείωτος. Ενδεικτικά δίνω κάποια παραδείγματα, εσείς χρειάζεται να βρείτε το δικό σας:
    • "Παραλείπω το βραδινό γεύμα κάθε Τρίτη".
    • "Κάθε πρωί 10:00-11:00 δεν ασκώ αρνητική κριτική".
    • "Ξεκινώ την ημέρα μου κάθε πρωί με τον πεντάλεπτο διαλογισμό ευγνωμοσύνης ή καλοσύνης".
    • "Δεν χρησιμοποιώ το κινητό και τον υπολογιστή μου για τα social media μετά τις 21.00 το βράδυ".
    • "Κάνω 5 λεπτά κάθε μέρα την εξισορροπητική αναπνοή Νάντι Σόντανα Πραναγιάμα".
    • "Κάθε Δευτέρα τρώω μόνο φρούτα".
    • "Κάνω κάθε απόγευμα 17:00-17:30 Μόουνα - άσκηση σιωπής".
    • "Περπατάω κάθε μέρα για μισή ώρα".
    • "Κάνω μια δραστηριότητα που με ευχαριστεί για μία ώρα κάθε Σάββατο".
    • "Ασκούμαι στην ενσυνειδητότητα και δεν λειτουργώ στον αυτόματο πιλότο για μια ώρα κάθε μεσημέρι 13:00-14:00".
    • "Κάνω 3 γύρους Χαιρετισμό στον ήλιο καθημερινά".
    • "Διαβάζω 5 σελίδες κάθε μέρα από ένα φιλοσοφικό/ ψυχολογικό/ πνευματικό εγχειρίδιο".
  • ︎Ορίζουμε το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα που θα τηρήσουμε την αυτοπειθαρχία, το οποίο θα πρέπει να είναι τουλάχιστον για 30 ημέρες έως τρεις μήνες.
  • ︎Εάν μια μέρα δεν το τηρήσουμε χρειάζεται την ίδια μέρα να κάνουμε μια διορθωτική δράση, ώστε ο εγκέφαλος να λάβει το μήνυμα ότι χρειάζεται να είμαστε συνεπείς.
  • Δουλεύουμε με μια αυτοπειθαρχία κάθε φορά  για το χρονικό διάστημα που ορίσαμε. Αν βάλουμε παραπάνω ο βαθμός δυσκολίας αυξάνει και οι πιθανότητες να το τηρήσουμε μειώνονται.
  • Τηρούμε ένα ημερολόγιο επίγνωσης και παρακολουθούμε την πρόοδο μας.

Είμαι όπως πάντα στη διάθεσή σας να σας στηρίξω και καθοδηγήσω όσο καλύτερα μπορώ. 

  • Facebook
  • Instagram
  • YouTube
  • Email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Copyright © 2022 Swami Nirvikalpa - Olga Alexiou, All rights reserved.