Καθημερινές πρωινές συνήθειες που βοηθούν στην απώλεια βάρους

Γράφει η
Καθημερινές πρωινές συνήθειες που βοηθούν στην απώλεια βάρους

Η παραδοσιακή γιόγκα συστήνει την πρωινή άσκηση (sadhana) με άδειο στομάχι πριν από κάθε άλλη δραστηριότητα της ημέρας.

Όταν ξεκινήσετε την ημέρα σας φροντίζοντας το σώμα και το νου σας γεμίζετε με ενέργεια και καλή διάθεση και βάζετε τα θεμέλια για την καλύτερη υγεία σας. Όσοι το έχουν δοκιμάσει λένε πως έχουν πολύ μεγαλύτερη ψυχική και σωματική αντοχή, πιο συγκεντρωμένο νου και είναι πιο αποδοτικοί στις δραστηριότητες τους.

Εκτός όμως από τα παραπάνω σημαντικά οφέλη, η πρωινή γιόγκα ή κάποιο είδος σωματικής άσκησης πριν πάρετε το πρωινό σας, έστω και 10 λεπτών, συμβάλει επίσης στην απώλεια βάρους. Πραγματοποιήθηκε μια επιστημονική έρευνα στο Βέλγιο η οποία δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό "The journal of psychology". Σε αυτήν οι άνδρες και γυναίκες που συμμετείχαν χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες. Η 1η ομάδα δεν γυμναζόταν καθόλου και έπαιρνε ένα πολύ χορταστικό πρωινό γεύμα με περίπου 50% περισσότερα λιπαρά και 30% περισσότερες θερμίδες από το συνηθισμένο. Η 2η ομάδα γυμναζόταν 4 φορές την εβδομάδα καταναλώνοντας το ίδιο πρωινό και η 3η ομάδα γυμναζόταν επίσης 4 φορές την εβδομάδα πριν πάρει το ίδιο πρωινό.

Μετά από 6 εβδομάδες το αποτέλεσμα ήταν τα άτομα της 1ης ομάδας να παχύνουν κατά 3 κιλά, της 2ης να παχύνουν 1.5 κιλό και της 3ης ομάδας να μην έχουν πάρει γραμμάριο. Επίσης τα μέλη της 1ης και 2ης ομάδας απέκτησαν προβλήματα μεταβολισμού των τροφών και ιδιαίτερα στην αφομοίωση της γλυκόζης που σημαίνει ότι κινδύνευαν να πάθουν διαβήτη αν συνέχιζαν την ίδια σχέση διατροφής- άσκησης.

Τα στοιχεία δείχνουν, λέει ο δρ. Πίτερ Χέντελ, καθηγητής στο Κέντρο Ερευνών για την Άσκηση και την Υγεία του Βελγίου, "ότι η άσκηση με άδειο στομάχι είναι πιο αποτελεσματική από την άσκηση μετά από ένα γεύμα. Αποδεικνύεται ότι ο ανθρώπινος οργανισμός μεταβολίζει και καίει περισσότερο λίπος όταν ασκείται και δεν έχει τραφεί πριν."

Ορίστε λοιπόν ένα ενδεικτικό πρωινό πρόγραμμα, αν θέλετε να χάσετε λίπος και όχι απλά βάρος ή αν θέλετε να διατηρήσετε το ίδιο βάρος όταν η διατροφή σας γίνεται πιο πλούσια σε λιπαρά και σε θερμίδες:

  • Μόλις ξυπνήσετε -μεταξύ 06:00 έως 11:00- ξεκινήστε με τον καθαρισμό της γλώσσας για να απομακρυνθούν οι τοξίνες από την επιφάνεια της γλώσσας και να ενεργοποιηθεί η παραγωγή σάλιου που συντελεί σημαντικά στην καλή πέψη καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας.
  • Βουρτσίστε το σώμα σας (dry brushing) με την ειδική βούρτσα, για να ενεργοποιηθεί η λεμφική και δερματική αποτοξίνωση και να καταπολεμηθεί η κυτταρίτιδα.
  • Πιείτε ένα ή δύο ποτήρια χλιαρό νερό και προσθέστε προεραιτικά λίγες σταγόνες λεμόνι.
  • Ασκηθείτε για τουλάχιστον 10-20 συνεχόμενα λεπτά σε σωματικές άσανες γιόγκα όπως η Σούρυα Ναμασκάρα (Χαιρετισμός στον Ήλιο) που θεωρείται η ιδανικότερη πρακτική για την επιτάχυνση του μεταβολισμού και την απώλεια βάρους. Ολοκληρώστε το πρόγραμμα γιόγκα κάνοντας 3-5 γύρους δυναμικής αναπνοής Καπαλμπάτι Πραναγιάμα που ανεβάζει τη θερμότητα στο σώμα και ενισχύει το στοιχείο της φωτιάς (agni) που σχετίζεται με τις καύσεις και τον μεταβολικό ρυθμό του σώματος. Εναλλακτικά βγείτε για δυναμικό (γρήγορο) περπάτημα ή ελαφρύ τρέξιμο ή κολύμπι για τον αντίστοιχο χρόνο.
  • Μετά τη σωματική άσκηση κάντε ιδανικά δροσερό ή κρύο ντους. Το κρύο νερό βοηθάει στη διάσπαση του λίπους.
  • Τώρα μπορείτε να απολαύσετε ένα πλούσιο και υγιεινό πρωινό γεύμα, αφού διασφαλίσετε ότι έχουν περάσει τουλάχιστον 12 έως 16 ώρες από το χθεσινό δείπνο σας.

Η διαλειμματική νηστεία που βασίζεται στην κατάργηση - αποφυγή του βραδινού γεύματος αργά τη νύχτα και του πρωινού γεύματος νωρίς το πρωί, επιταχύνει τη διάσπαση τόσο του τοπικού όσο και του σπλαχνικού λίπους, που είναι ιδιαίτερα επιβαρυντικό για την υγεία.  

daily sadhana  

 Για ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα αποτοξίνωσης 21 ημερών δείτε εδώ

  • Facebook
  • Instagram
  • YouTube
  • Email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Copyright © 2021 Swami Nirvikalpa - Olga Alexiou, All rights reserved.