Απολογισμός Χρονιάς

Γράφει η
Απολογισμός Χρονιάς

Ήρθε η ώρα του απολογισμού!

Τα μαθήματά μας ολοκλήρωσαν τον κύκλο τους για φέτος. Πολλές και διαφορετικές εμπειρίες, πολλοί και εξαιρετικά ενδιαφέροντες άνθρωποι μοιράστηκαν την ενέργειά τους. Για πρώτη φορά χρειάστηκε για τόσο μεγάλο διάστημα να βρεθούμε διαδικτυακά. Δυσκολευτήκαμε στην αρχή, βρήκαμε τους ρυθμούς μας αργότερα και εν τέλει ολοκληρώσαμε τον κύκλο μαθημάτων και πετύχαμε τους στόχους μας. Θέλω από καρδιάς να ευχαριστήσω τους 70 μαθητές μου για την αγάπη τους, την αφοσίωσή τους και την προσήλωση στο να βρούνε το δικό τους φωτεινό δρόμο στη ζωή!

Ας δούμε πιο συγκεκριμένα τι έγινε:

Στη φετινή χρονιά ο στόχος για το Α’ έτος διαλογισμού "Learn to Meditate" ήταν να μάθουν οι ασκούμενοι πώς να ησυχάζουν το νου τους και να απομακρύνουν το στρες.

  • Για να το πετύχουμε αυτό εστιάσαμε κυρίως σε τεχνικές διαλογισμού "Πρατυαχάρα" με την παρατήρηση της αναπνοής, μιας και η αναπνοή είναι ο σύνδεσμος ανάμεσα στο σώμα και το νου και το κλειδί για τα πρώτα βήματα στην πρακτική του διαλογισμού.
  • Μάθαμε πώς να απελευθερώνουμε τις εντάσεις του σώματος, να αυξήσουμε τη ζωτικότητα του και να επιφέρουμε ισορροπία και ηρεμία στο νευρικό σύστημα στην καθημερινή μας ζωή.

Να τι είπαν κάποιοι από τους συμμετέχοντες:

"Κατόρθωσα να χαλιναγωγήσω το νου μου και να βρίσκομαι σε κατάσταση χαρμόσυνης ηρεμίας κατά τη διάρκεια του μαθήματος και κατά τη διάρκεια της ημέρας, διεκπεραιώνοντας τις υποχρεώσεις και τις επαφές μου με τους άλλους με ηρεμία και συνειδητότητα. Ανυπομονώ για την επόμενη χρονιά.Ζωή Ν.

"Έμαθα πως ο νους είναι εύπλαστος και σαν πλαστελίνη παίρνει τη μορφή που θέλεις ο ίδιος να του δώσεις...έτσι αποφάσισα να τον τροφοδοτώ με θετικά προϊόντα-σκέψεις." Μένη Λ.


Για το Β’ έτος διαλογισμού "Active Meditation" στόχος ήταν να μάθουν οι ασκούμενοι πώς να καλλιεργήσουν τη στάση του παρατηρητή και να είναι αμερόληπτοι ώστε να μην επηρεάζονται αρνητικά, καταρχήν από τα εξωτερικά ερεθίσματα των αισθήσεων και κατόπιν από τις ενοχλητικές σκέψεις όταν αυτές κατακλύζουν το νου μας.

  • Εστιάσαμε στην τεχνική διαλογισμού "Antar Mouna" από το σύστημα Satyananda, η κύρια πρακτική για να αναπτύξουμε την ικανότητα του "παρατηρητή" που είναι η ουσία του διαλογισμού.
  • Μάθαμε επίσης πώς να επαναπρογραμματίσουμε το νου μας, να εστιάσουμε στα θετικά και να δυναμώσουμε τη θέλησή μας, ώστε να ζούμε τη ζωή μας με περισσότερη χαρά και ικανοποίηση.

"Με τα μαθήματα του διαλογισμού απέκτησα ένα σταθερό σημείο μέσα στην εβδομάδα για τη πρακτική με την ομάδα και μια σταθερή ώρα μέσα στην ημέρα για ατομική πρακτική. Κατά κάποιο τρόπο έβλεπα αυτές τις ώρες σαν ένα μικρό σπα για το μυαλό μου. Με τη βοήθεια των πρακτικών και της καθοδήγησης, η ένταση έφευγε προσωρινά και ο νους εστιαζόταν στο ρυθμό της αναπνοής, στο περιβάλλον ή στον εσωτερικό κόσμο με ένα τρόπο πιο ψύχραιμο, πιο αποστασιοποιημένο, με μια περίεργη -φρέσκια- ματιά για τα ίδια μου τα συναισθήματα και τις αισθήσεις." Πάνος Τ.


Στο Γ’ έτος διαλογισμού "Living Meditation" φέτος, ο στόχος ήταν να μάθουν οι ασκούμενοι πώς να γίνουν φίλοι με το νου τους και να ανακαλύψουν τη συναισθηματική πλευρά της προσωπικότητας τους.

  • Για να το πετύχουμε αυτό εστιάσαμε σε τεχνικές διαλογισμού "Ντάρανα" με συγκέντρωση στο χώρο της καρδιάς και των συναισθημάτων.
  • Μάθαμε να παρατηρούμε την επιρροή και την αλληλεπίδραση των τριών διαθέσεων του νου (γκούνα): τάμα (αδρανή), ράτζα (δραστήρια), σάτβα (ισορροπημένη) καθώς και τους τρόπους ενίσχυσης της σάτβα στην καθημερινή μας ζωή.

"Νιώθω ότι έχω δυναμώσει και έχω προετοιμαστεί για ότι έρχεται. Περισσότερη σιγουριά και αγάπη για μένα, λιγότερος φόβος. Αξιολογώ αλλιώς κάποια πράγματα. Έχω βοηθηθεί πολύ επίσης από το ημερολόγιο επίγνωσης. Είμαι δυνατή, είμαι αποτελεσματική, είμαι περήφανη για ότι έχω κάνει, είμαι ευγνώμων για ότι έχω και για ότι είμαι!" Μαρία Μ.


Ο στόχος στη φετινή χρονιά για το Δ’ έτος διαλογισμού "Experiencing Meditation" ήταν οι ασκούμενοι να εξελίξουν ακόμα περισσότερο την ικανότητα συγκέντρωσης του νου και να αποδυναμώσουν την επιρροή των βρίτι (λειτουργίες, τροποποιήσεις του νου) και των κλέσα (αιτίες πόνου) στη ζωή τους.

  • Εστιάσαμε σε τεχνικές διαλογισμού "Ντάρανα" για την αφύπνιση και τον εξαγνισμό της καρδιάς ώστε να αναγνωρίζουμε και να αποδεχόμαστε τα βαθύτερα συναισθήματα μας, να τα επικοινωνούμε ευδιάκριτα στις αλληλεπιδράσεις μας και να έχουμε καλύτερη συναισθηματική διαχείριση.
  • Μάθαμε πώς ο διαλογισμός, σαν μία διαδικασία διεύρυνσης της επίγνωσης, είναι αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μας για να ζούμε συνειδητά την κάθε μας μέρα!

"Φέτος, μέσα στη μοναξιά και την ανασφάλεια της πανδημίας, ήταν ένα εβδομαδιαίο ραντεβού - ορόσημο- πνευματικής στήριξης, ενδυνάμωσης, θεραπείας, συντροφιάς -έστω διαδικτυακής- με ομοϊδεάτες." Σοφία Κ.

"Αποδέχομαι τα πράγματα όπως είναι, τα παρατηρώ και δεν έχω αγωνία και ανυπομονησία γι' αυτά που πιθανόν να συμβούν στο μέλλον. Είμαι ήρεμη και χαίρομαι γι' αυτό που είμαι." Σάννυ Ε.

"Κατάλαβα πως η ζωή είναι μια συνεχή αλλαγή. Τι σημαίνει πειθαρχία και τι ελευθερία." Νίκη Μ.

Ραντεβού το Σεπτέμβριο και πάλι για να ανοίξουμε ακόμα περισσότερους φωτεινούς δρόμους.

Χάρι Ομ φίλοι μου!

  • Facebook
  • Instagram
  • YouTube
  • Email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Copyright © 2021 Swami Nirvikalpa - Olga Alexiou, All rights reserved.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: